Servicevagt

En servicevagt er en vagtmand, som også har kundekontakt. F.eks. en dørmand, en event- eller portvagt, en byggeplads- eller en butiksvagt, samt andre former for fastvagt-opgaver med kontakt til jeres kunder. Her giver vagtens autoritet større tryghed, samtidig med at han eller hun kan hjælpe med at betjene dine kunder eller besøgende på et utal af måder. Få et uforpligtende tilbud på en servicevagt i dag.

En servicevagt er den flinke, smilende og imødekommende vagt, som tager imod dine kunder eller besøgende i f.eks. en butik, ved et event eller en fest, samt i porten, receptionen eller på byggepladsen. Servicevagten sørger således både for, at det kun er de personer, som har lov til at komme ind, der får adgang, samtidig med at de kan besvare folks spørgsmål og vise dem til rette ved ankomsten.

KONTAKT OS

Servicevagt = Vagt + Service

Så en servicevagt er en vagt og en servicemedarbejder i en og samme person. Det stiller helt særlige krav til vagten, da denne både skal kunne udstråle autoritet og samtidig tage smilende og venligt imod jeres kunder og besøgende.

For servicevagten skal naturligvis fremstå lige så venlig som en af de ansatte i jeres firma. Derved får kunder og besøgende samme gode betjening og behagelige oplevelse med vagten som med jeres ansatte. Det kræver naturligvis, at servicevagten er klædt på med den fornødne viden, har adgang til de nødvendige systemer, og er bekendt med både jeres organisation og lokaleplan.

Samtidig betyder brugen af en servicevagt, at I kan anvende egne ressourcer til andre formål, eller helt kan undvære f.eks. en fast receptionist eller lignende.

Disse opgaver kan en servicevagt løse

Nogle af de typiske roller for en servicevagt er:

  • Butiksvagt – Som butiksvagt tager servicevagten venligt mod kunderne, og svarer på deres spørgsmål, men kan også gribe ind og tilbageholde kunder ved mistanke om butikstyveri, samt assistere ved andre udfordringer med sikkerheden.
  • Byggepladsvagt – Servicevagten tager imod håndværkere og andre medarbejdere om morgenen, tager mod vareleverancer dag og nat, kan kontrollere for svind til fyraften, og sørger for op- og aflåsning, samt overvågning af byggepladsen efter fyraften.
  • Dørmand eller eventvagt – tager imod og eventuelt visiterer gæsterne, før de lukkes ind, samt afviser venligt og bestemt urolige gemytter. Derudover kan eventvagten eller dørmanden gribe ind ved uro eller forhindre det i at opstå ved at tage det i opløbet.
  • Receptionsvagt – tager venligt imod de besøgende, sørger for at tilkalde den medarbejder, de skal tale med, samt viser besøgende ind i korrekt mødelokale, og kan orientere dem om, hvor de finder f.eks. toilet eller forfriskninger, mens de venter.

Servicevagter omfatter også andre former for fastvagt, som indebærer kontakt til jeres kunder, besøgende eller leverandører.

Få et tilbud på en venlig og smilende servicevagt

Hos HK Vagt & Security sætter vi en ære i at give alle, som besøger din virksomhed, byggeplads, butik, fest eller event den bedste oplevelse. I det hele taget gør vi alt for at virke som en integreret del af jeres team, og være en lige så god repræsentant for jeres virksomhed som jeres egne medarbejdere.

Alle vores servicevagter er uddannet i kundeservice og håndtering af alle former for mennesker og situationer. Derfor er du altid sikker på, at vi optræder respektfuldt, venligt og imødekommende, samtidig med at vi udvider den fornødne autoritet, og håndterer anspændte situationer med rettidig omhu, så de ikke udvikler sig i en uheldig retning.

Kontakt os i dag ved at udfylde kontaktformularen, eller giv os et ring. Så kan vi tage en snak om jeres behov for en servicevagt, der kan øge jeres sikkerhed og sikre den bedste oplevelse for kunder og besøgende.